Transitioning from School to Workplace in Greece and Sweden: The challenges of Secondary and Post – Secondary Vocational Education and Training

Τεύχος 25

“Transitioning from School to Workplace in Greece and Sweden: The challenges of Secondary and Post – Secondary Vocational Education and Training ”

Sofia Poultidou

Σελίδες 46 – 68

Περίληψη

Σκοπός της παρούσας έρευνας είναι να διερευνήσει τους θεσμικούς παράγοντες που επιδρούν στην μετάβαση από την εκπαίδευση στην αγορά εργασίας μέσα από τη σύγκριση των ελληνικών και των σουηδικών συστημάτων Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης (ΕΕΚ) σε δευτεροβάθμιο και μετα-δευτεροβάθμιο επίπεδο. Για τη μελέτη των δύο συστημάτων ΕΕΚ πραγματοποιήθηκε ποιοτική έρευνα, με τη χρήση δεδομένων βασιζόμενων σε ανασκόπηση βιβλιογραφίας και πολιτικών εγγράφων. Για την ανάλυση όλων των δεδομένων που συλλέχθηκαν εφαρμόζεται η μέθοδος ανάλυσης περιεχομένου. Η έρευνα περιγράφει δύο βασικούς παράγοντες που επιδρούν στη μετάβαση από την εκπαίδευση στην αγορά εργασίας, συγκεκριμένα τη συνάφεια του εκπαιδευτικού περιεχόμενου με την εργασία και τη συμμετοχή των εμπλεκόμενων φορέων. Τα αποτελέσματα δείχνουν ότι και στα δύο συστήματα ΕΕΚ υπάρχει η παρουσία εκπαιδευτικών προγραμμάτων για τη σύνδεση εκπαίδευσης και αγοράς εργασίας. Παρόλα αυτά, ο ρόλος των εμπλεκόμενων φορέων χρειάζεται να ενισχυθεί σε εθνικό επίπεδο στην Ελλάδα και σε τοπικό επίπεδο στη Σουηδία. Ένα άλλο συμπέρασμα είναι ότι οι δύο χώρες αντιμετωπίζουν αναντιστοιχία δεξιοτήτων με τις ανάγκες της αγοράς. Αυτό είναι αποτυπωμένο στο εργατικό δυναμικό ως υπερβολικά προσόντα για την περίπτωση της Ελλάδας και ως γενεαλογική μεταβολή για την περίπτωση της Σουηδίας.

Κατέβασε το άρθρο