“School choice and private schooling: a comparison between Greece and Sweden”
Alexandra Farazouli
Σελίδες 2 7 – 45
Περίληψη
Τις τελευταίες τρεις δεκαετίες, η ιδιωτικοποίηση και η σχολική επιλογή έχουν εισαχθεί και ενσωματωθεί στο λεξιλόγιο πολλών εκπαιδευτικών συστημάτων σε όλο τον κόσμο. Παρ’ όλο που η δωρεάν εκπαίδευση έχει θεσπιστεί σε Ελλάδα και Σουηδία, η ιδιωτική εκπαίδευση αυξάνεται σταθερά και στις δύο χώρες. Ο σκοπός αυτού του άρθρου είναι να εξετάσει τους παράγοντες που επηρεάζουν τη γονική επιλογή προς τα ιδιωτικά σχολεία στην Ελλάδα και τη Σουηδία. Στη βάση μιας μελέτης περίπτωσης, διεξήχθησαν είκοσι είκοσι ημι-δομημένες συνεντεύξεις με επαγγελματίες της εκπαίδευσης και με γονείς από τις δύο χώρες, προσφέροντας μια εις βάθος διερεύνηση των δύο εθνικών πλαισίων, και εμπλουτίζοντας τη μελέτη με εμπειρικά δεδομένα. Όσον αφορά τα ευρήματα της έρευνας, φαίνεται πως το πολιτισμικό και κοινωνικό υπόβαθρό της οικογένειας, η τοποθεσία των σχολείων και η ποιότητα των ιδιωτικών σχολείων, όπως γίνεται αντιληπτή από τους γονείς και τους εκπαιδευτικούς που συμμετείχαν στην έρευνα, είναι οι κύριοι παράγοντες που οδηγούν τους γονείς στην επιλογή του ιδιωτικού σχολείου και στις δύο χώρες.