Ειδικό θεματικό τεύχος: Παιδεία του πολίτη
“Educating a plural demos”
Δημήτρης Ν. Χρυσοχόου
Σελίδες 65-80
Περίληψη
Το άρθρο εξετάζει τη σχέση μεταξύ παιδείας και δημοκρατίας και, αντλώντας από τη ρεπουμπλικανική πολιτική θεωρία, διερευνά τη δημοκρατική δυναμική του πρώτου πανευρωπαϊκού προγράμματος για την «Παιδεία της Δημοκρατίας» με στόχο την ενθάρρυνση των νέων να συμμετέχουν στη δημόσια ζωή σε κοινωνικό και σχολικό επίπεδο. Επίσης, επανεξετάζει τη δυναμική των ευρωπαϊκών πολιτικών κομμάτων και τις δυνατότητες συμμετοχής που προσφέρουν. Όλα τα παραπάνω μπορούν να συμβάλλουν στη διαμόρφωση μιας civitas Europaea, αποτελούμενης από πολλαπλά δημοκρατικά κοινά με συνείδηση της συλλογικής πολιτικής τους ταυτότητας.