Religious Education in the European Context. Comparing aims in the Swedish and Greek curriculum

Τεύχος 25

“Religious Education in the European Context. Comparing aims in the Swedish and Greek curriculum”

Sofia Antera

Σελίδες 7 – 26

Περίληψη

Την τελευταία δεκαετία, η αύξηση της τρομοκρατίας σε συνδυασμό με τις πολύ-θρησκευτικές κοινωνίες έχουν θέσει την παγκόσμια ειρήνη σε κίνδυνο, υπογραμμίζοντας την πιθανή συνεισφορά της θρησκευτικής εκπαίδευσης στην κοινωνική συνοχή. Το παρόν άρθρο εξετάζει το μάθημα της θρησκευτικής εκπαίδευσης (Θρησκευτικά) στη Σουηδία και την Ελλάδα, υιοθετώντας μια συγκριτική προσέγγιση ως προς τη σκοποθεσία του. Τα προγράμματα σπουδών εξετάζονται με θεματική ανάλυση. Τα αποτελέσματα υποδεικνύουν συμφωνία των στόχων του μαθήματος μεταξύ του ελληνικού και του σουηδικού προγράμματος σπουδών, καθώς και τα δυο προωθούν τις αρχές της θρησκευτικής ελευθερίας, της αποφυγής των διακρίσεων και της ανεξαρτησίας της πολιτικής ζωής από την θρησκευτική. Ωστόσο, το ελληνικό πρόγραμμα σπουδών δεν είναι εντελώς ανεξάρτητο από την εκκλησιαστική επιρροή. Ενώ η σουηδική προσέγγιση υποστηρίζει την ανάπτυξη της κριτικής σκέψης και του σεβασμού μέσω του αναστοχασμού κοινωνικών θεμάτων, ηθικών μοντέλων και ιστορικών γεγονότων, η ελληνική θρησκευτική εκπαίδευση είναι πιο συντηρητική, αφήνοντας ελάχιστο χώρο για άλλες θρησκείες ή μη θρησκευτικές προσεγγίσεις της ζωής.

Κατέβασε το άρθρο