Η γένεση της συγκριτικής έρευνας στην Αρχαία Ελλάδα
Σταύρος Μούτσιος
Σελίδες 9 – 28
Περίληψη – Κατέβασε το άρθρο
Comparative Education in Transition:Evaluating the Historical Developmentof Comparative Education in East Asia
Theodore G. Zervas
Σελίδες 29 – 44
Περίληψη –Κατέβασε το άρθρο
Η μεταρρύθμιση του ελληνικού πανεπιστημίου (2011-2015).Η διαχείριση της «κρίσης» και η αλλαγή παραδείγματος
Γεώργιος Πασιάς & Ελένη Πρόκου
Σελίδες 45 – 74
Περίληψη –Κατέβασε το άρθρο
«Παγκόσμια εκπαιδευτική ατζέντα» και «πολιτικές της γνώσης»: σύγχρονοι «τόποι» και «λόγοι»
Γεώργιος Πασιάς & Δημήτριος Φωτεινός
Σελίδες 75 – 107
Περίληψη – Κατέβασε το άρθρο
Δομώντας πλαίσια ικανοτήτων για έναν κόσμο που αλλάζει. Η περίπτωση του Πλαισίου Δεξιοτήτων Ζωής και Σταδιοδρομίας
Kατερίνα Αργυροπούλου, Αντωνία Σαμαρά, Νικόλαος Μουράτογλου, Ασπασία Καραβία & Νέλλη Μπέλκη
Σελίδες 108 – 129
Περίληψη –Κατέβασε το άρθρο
Διαχείριση κρίσεων στους σχολικούς οργανισμούς
Παρασκευή Χατζηπαναγιώτου
Σελίδες 130 – 142
Περίληψη – Κατέβασε το άρθρο
Είδη γνώσης στα επίσημα αναλυτικά προγράμματα του θρησκευτικού μαθήματος (1996, 2010, 2016/2019) δημοτικής εκπαίδευσης στην Κύπρο:
Συνέχειες, μετατοπίσεις, και αμφιταλαντεύσεις
Νικολέττα Χρυσοστόμου & Σταυρούλα Φιλίππου
Σελίδες 143 – 178
Κατέβασε το τεύχος
“Editorial: Δημοκρατία και διακυβέρνηση στην εκπαίδευση”
Αριστοτέλης Ζμας
Σελίδες 3 – 10
Κατέβασε το άρθρο
“Κράτος, εκπαιδευτική διακυβέρνηση και ελεγκτικοί μηχανισμοί”
Αριστοτέλης Ζμας
Σελίδες 11 – 38
“Δημοκρατική διακυβέρνηση και Ανθρώπινα Δικαιώματα στην Εκπαίδευση: η σχολική κοινότητα ως πεδίο ανάκτησης του δημόσιου χώρου”
Εύη Ζαμπέτα
Σελίδες 39 – 60
“Συγκριτική Παιδαγωγική και ο «άνθρωπος – πολίτης»: προς μια «Ετεροπαιδαγωγική» προσέγγιση”
Πέλλα Καλογιαννάκη
Σελίδες 61 – 80
“Κριτικός παιδαγωγός υπό το πρίσμα μιας δημοκρατικής και απελευθερωτικής εκπαίδευσης”
Κωνσταντίνος Καρράς
Σελίδες 81 – 97
“Η κοινωνική διάσταση ως ισχυρός λόγος διακυβέρνησης στον Ευρωπαϊκό Χώρο Ανώτατης Εκπαίδευσης”
Αντιγόνη Σαρακινιώτη
Σελίδες 98 – 119
“«Ήπια ισχύς» και «εκπαιδευτική διπλωματία»: τα διεθνή προγράμματα ανταλλαγών ως μηχανισμοί εκπαιδευτικής διακυβέρνησης”
Ιωάννης Ρουσσάκης
Σελίδες 120 – 144
Κατέβασε το τεύχος
“Editorial: Education Governance: Comparative and International Perspectives”
Ελένη Πρόκου
Σελίδες 2 – 4
“Governing European Teacher Education: How great expectations in Brussels are ‘glocalised’ within Germany”
Hans-Georg Kotthoff & Vasileios Symeonidis
Σελίδες 5 – 29
“Writing global education policy research”
Stephen Carney
Σελίδες 30 – 49
“Το PISA και η αναδόμηση της δημιουργικότητας
Capturing the spark: PISA and the reconstruction of creativity”
Sue Grey & Paul Morris
Σελίδες 50 – 71
“Μεταξύ προοπτικής, πρόγνωσης και παράδοσης: Η επιλεκτική χρήση της σύγκρισης στη διαμόρφωση της εκπαιδευτικής πολιτικής της Κύπρου αναφορικά με το νέο Ωρολόγιο Πρόγραμμα Σπουδών της Μέσης Εκπαίδευσης”
Ελευθέριος Κληρίδης – Χαρά Τριταίου
Σελίδες 72 – 100
“Alternative approaches in the implementation and the management of infant toddler centers in Reggio Emilia in the Eighties and Nineties of the XX century: Between public engagement and private enterprise, on the tracks of Loris Malaguzzi”
Nicola S. Barbieri
Σελίδες 101 – 126
“The opaque transparency: Depthless governance”
Carlo Cappa
Σελίδες 127 – 142
“Η ευρωπαϊκή πολιτική για την ανώτατη εκπαίδευση και οι επιδράσεις της στην Ελλάδα, πριν και κατά τη διάρκεια της οικονομικής κρίσης”
Ελένη Πρόκου
Σελίδες 143 – 173
Editorial: Comparative education insights between Greece and Sweden: The research work of Greek postgraduate students in International and Comparative Education at Stockholm University
Vasileios Symeonidis, Ulf Fredriksson & Petros Gougoulakis
“Religious Education in the European Context. Comparing aims in the Swedish and Greek curriculum”
Sofia Antera
Σελίδες 7 – 26
“School choice and private schooling: a comparison between Greece and Sweden”
Alexandra Farazouli
Σελίδες 27 – 45
“Transitioning from School to Workplace in Greece and Sweden: The challenges of Secondary and Post – Secondary Vocational Education and Training “
Sofia Poultidou
Σελίδες 46 -68
“Preschool teachers’ perspectives and use of digital game-based learning”
Anthemis Raptopoulou
Σελίδες 69 – 90
“Εκδηλώσεις του Κοσμοπολιτισμού στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση. Η μεταφορά Ευρωπαϊκής εκπαιδευτικής πολιτικής και η εκδήλωση της στο ελληνικό δημοτικό σχολείο. “
Σοφία Εξάρχου
Σελίδες 91 – 113
“H Εκπαίδευση του Παγκόσμιου Πολίτη: Αντιλήψεις Εκπαιδευτικών και Μαθητών/τριών για την Παγκόσμια Πολιτειότητα σε Ελλάδα και Σουηδία. “
Βασίλειος Συμεωνίδης
Σελίδες 113 – 142
“Η Παιδαγωγική του Χρέους και η κατασκευή του νέου εκπαιδευτικού υποκειμένου”
Γεώργιος Πασιάς
Σελίδες 1-31
“Αναλυτικά προγράμματα και εκπαιδευτικές μεταρρυθμίσεις στην Ελλάδα (1950-2020): H φονταμενταλιστική, άστοχη και τοτεμική εκπαίδευση”
Δημήτρης Φωτεινός
Σελίδες 32 – 63
Περίληψη — Κατεβάστε όλο το άρθρο
“Η αξιολόγηση των παιδιών προσχολικής ηλικίας και το «προσχολικό» PISA”
Ευστρατία Σοφού
Σελίδες 64 – 81
“Εκπαιδευτικοί και δια βίου μάθηση: Πέρα από τη διαρκή επαγγελματική ανάπτυξη”
Αντωνία Σαμαρά
Σελίδες 82 -100
“Το νέο επαγγελματικό profil του εκπαιδευτικού στον λόγο της Ε.Ε. και των Διεθνών Οργανισμών και η Καθολικά Παιδαγωγούμενη Κοινωνία”
Μαρία Μήτση-Αναγνώστου
Σελίδες 101 – 126
“Ο «λόγος» ΟΟΣΑ-ΕΕ περί σχολικής εκπαίδευσης: Λογοδοσία, αξιολόγηση και ο ρόλος της ηγεσίας”
Μαραμπέα Άρτεμις
Σελίδες 129 – 146
“Συνεργατικές πρακτικές επαγγελματικής μάθησης και συνανάπτυξης εκπαιδευτικών: Περιπτώσεις ιδιωτικών σχολείων Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Αττικής”
Ευμορφία Τηλιγάδα
Σελίδες 147 – 167
“Το Νέο Δημόσιο Μάνατζμεντ στην εκπαίδευση και ο ρόλος του Διευθυντή”
Δημήτρης Σταύρου
Σελίδες 168 – 190
“Η πλαισίωση της αλλαγής ως μέσο διασφάλισης/διατήρησης της νομιμοποίησης και της διαχείρισης της εκπαιδευτικής μεταρρύθμισης: To παράδειγμα της Κύπρου (2008-13)”
Μαρία Αθανασίου
Σελίδες 191 – 213
“Editorial”
Γεώργιος Πασιάς
Σελίδες 1-3
“Διακυβέρνηση, παγκόσμια εκπαιδευτική ατζέντα και ο ρόλος των διεθνών οργανισμών”
Γεώργιος Πασιάς
Σελίδες 4-22
“Ο εκπαιδευτικός δανεισμός ως πολιτική πράξη: Μια γενεαλογία των διεθνών σχέσεων στην εκπαίδευση”
Ελευθέριος Κληρίδης και Ιωάννης Ρουσσάκης
Σελίδες 23-46
“Education inside cultural diplomacy: challenges and discussions”
Francisco J. Rodríguez Jiménez and Elisa Gavari Starkie
Σελίδες 47-56
“Εργαλεία Πολιτικής και πολιτικές προτεραιότητες για την συσχέτιση εκπαίδευσης, κατάρτισης και απασχόλησης στην ευρωπαϊκή στρατηγική για την τρέχουσα δεκαετία”
Νίκος Παπαδάκης
Σελίδες 57-82
“Η μεταρρύθμιση της ελληνικής ανώτατης εκπαίδευσης υπό τις επιδράσεις της ευρωπαϊκής εκπαιδευτικής πολιτικής και η μετατόπιση από την «ισότητα εκπαιδευτικών ευκαιριών» στη «διασφάλιση της ποιότητας»”
Ελένη Πρόκου
Σελίδες 83-98
“Οικονομική Αυτονομία, αξιολόγηση, επιδόσεις: Μια συνοπτική συγκριτική αξιολόγηση ευρωπαϊκών πανεπιστημίων με την ελληνική περίπτωση και η σύγκριση με την αγορά εργασίας”
Θοδωρής Πελαγίδης και Μιχάλης Μητσόπουλος
Σελίδες 99-109
“Ευρωπαϊκή πολιτειότητα και Εκπαίδευση: δύο στρατηγικοί μηχανισμοί ευρωπαϊκής εμβάθυνσης σε δυνητική ασυμβατότητα (;)”
Δημήτρης Καλογιάννης
Σελίδες 110-127
“Θεωρητικά δεδομένα και ερευνητικά αποτελέσματα για τις μορφές ηγεσίας και τις επιδράσεις τους στη σχολική βελτίωση”
Κώστας Φασούλης, Μαρία Ηλιοφώτου, Δημήτρης Καλογιάννης
Σελίδες 9 – 29
“A comparison of the national preschool curricula in Greece & Icelnd”
Dr. Kalliope Vrinioti
Σελίδες 30 -47
“Το portfolio ως εργαλείο μάθησης & ανατροφοδότησης του εκπαιδευτικού”
Διονύσιος Λουκέρης, Παναγιώτης Μαντάς, Δημήτριος Μπαμπίλης, Ιωάννα Συρίου
Σελίδες 48 – 62
“Φιλοσοφικοί Προσανατολισμοί των Αναλυτικών Προγραμμάτων Δημοτικής Εκπαίδευσης στην Κύπρο (1996-2010): Ζητήματα Συνέχειας και Αλλαγής”
Σταυρούλα Φιλίππου – Γιασεμίνα Καραγιώργη
Σελίδες 63 – 100
“Αξιολόγηση στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση: Ιστορική αποτύπωση και Κριτική”
Άγγελος Καραγιάννης
Σελίδες 101 – 128
“Καλλιεργώντας τη δημιουργική σκέψη στο σχολείο και στην οικογένεια: Το πρόγραμμα «Δαίδαλος»”
Iωάννου Ν. Παρασκευόπουλου, Πολυξένης Ι. Παρασκευοπούλου
Σελίδες 129 – 143
“Χαρτογραφώντας τη διαπολιτισμική εκπαιδευτική πολιτική στην Κύπρο: Θεωρία, παραδοχές και πράξη”
Ελένη Θεοδώρου
Σελίδες 144 – 158
“Εκπαιδευτική πολιτική και ρομικές ομάδες: Μερικές κριτικές παρατηρήσεις για την περίπτωση της Ελλάδας”
Δημήτρη Ζάχος
Σελίδες 129- 143
“The “Inclusion of Repatriated Greek and Foreign Migrant Students in School Education”: Program Description of actions and development perspectives”
Christos Parthenis
Σελίδες 144 – 158
Ειδικό θεματικό τεύχος: Παιδεία του πολίτη
“Παγκοσμιοποίηση, πολυπολιτισμός και παιδεία του πολίτη.”
Αθανάσιος Γκότοβος
Σελίδες 29-46
“Πολιτική Παιδεία και Πολιτικοποίηση: Μια παραδόξως δύσκολη σχέση”
Κώστας Α. Λάβδας
Σελίδες 47-64
“Educating a plural demos”
Δημήτρης Ν. Χρυσοχόου
Σελίδες 65-80
“Education and the Polity: A comparative historical analysis of the discourse on education and citizenship, from the ancient Polis to the modern Ethnopolis and the Cosmopolis of the late modernity.”
Ανδρέας Μ. Καζαμίας, Αμαλία Α. Υφαντή, Δήμητρα Τρίγκα
Σελίδες 81-98
“Homo politicus: Homo comparativus? Σκέψεις για την έννοια του πολίτη σήμερα από τη σκοπιά της Συγκριτικής Παιδαγωγικής.”
Πέλλα Καλογιαννάκη
Σελίδες 99-109
“Η ιδιότητα του πολίτη ανάμεσα στη μερικοκρατία της εθνικής δημοκρατικής κοινότητας και στην οικουμενικότητα των αξιών της: τα χαρακτηριστικά του δημοκρατικού σχολείου”
Στάθης Μπάλιας
Σελίδες 110-129
“Το διακύβευμα του ‘πολίτη’ στο πλαίσιο του ιστορικού μετασχηματισμού της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Θεωρήσεις και ζητήματα”
Γεώργιος Πασιάς
Σελίδες 130 – 153
“Η ιστορική διαδρομή της Πολιτικής Εκπαίδευσης στο ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα κατά τον 20ο αιώνα”
Δέσποινα Καρακατσάνη
Σελίδες 154-173
“Being a good American: Citizenship education at a U.S. High School”
William S. New
Σελίδες 174-189
“Η νομική ιδιότητα του πολίτη στην Ελλάδα και στις ΗΠΑ.”
Λουκάς Πετρονικολός
Σελίδες 190-199
“Μουσική παιδεία και παιδεία του πολίτη: Ένα ιστορικο-συγκριτικό επιστημολογικό παράδειγμα”
Αλεξάνδρα Τσουρλάκη
Σελίδες 213-224
“Μαθηματική εκπαίδευση και αγωγή του πολίτη”
Μαρία Νικολακάκη
Σελίδες225-244
“Η συμβολή των παιδαγωγικών σχολών και των κοινοτικών κολεγίων στην ελεύθερη πρόσβαση στην ανώτατη εκπαίδευση στις ΗΠΑ”
Λουκάς Πετρονικολός
Σελίδες 216 – 226
“Η πρόσβαση στην ανώτατη εκπαίδευση: Η περίπτωση της Κύπρου”
Παναγιώτης Κ. Περσιάνης
Σελίδες 201 – 214
“Πολιτικές πρόσβασης στην ανώτατη εκπαίδευση: η περίπτωση της Ιταλίας”
Roberto Albarea – Francesco Russo
Σελίδες 183 – 199
“Πρόσβαση στην ανώτατη εκπαίδευση στη Γερμανία: εισαγωγή, φοίτηση, προοπτικές”
Walburga Katharina Freitag
Σελίδες 165 – 181
“Access to higher education– The case of Finland”
Risto Rinne
Σελίδες 144 – 163
“Access and Participation in higher education in England”
Michael Tomlinson
Σελίδες 127 – 142
“Κουλτούρα αγωγής ή συστήματα εισαγωγής; Η συγκυρία του 2009 και όχι μόνον”
Γιάννης Πανούσης
Σελίδες 121 – 126
“Η πρόσβαση αναπήρων στην τριτοβάθμια εκπαίδευση”
Μαρία Τζουριάδου
Σελίδες 111 – 120
“Η δωρεάν παιδεία, το φροντιστήριο και οι στρατηγικές επιλογής για την τριτοβάθμια εκπαίδευση: μια σχέση αμοιβαίας εξάρτησης”
Ιωάννης Ε. Πυργιωτάκης
Σελίδες 99 – 110
“Οικονομικές συνιστώσες των εισαγωγικών εξετάσεων”
Γιώργος Παπακωνσταντίνου
Σελίδες 80 – 97
“Εισαγωγικές εξετάσεις και οι μαθητές ως μελλοντικοί φοιτητές”
Γίτσα Κοντογιαννοπούλου-Πολυδωρίδη
Σελίδες 68 – 79
“Όροι και προϋποθέσεις που πρέπει να πληροί ένα σύστημα πρόσβασης στην τριτοβάθμια εκπαίδευση”
Μιχάλης Κασσωτάκης
Σελίδες 55 – 67
“Η πρόσβαση στα ΑΕΙ: Κοινωνικές διαστάσεις και «ποιότητες πρόσβασης» στην Ελλάδα, 2002-2006”
Δημήτρης Μπουρίκος & Δημήτρης Α. Σωτηρόπουλος
Σελίδες 34 – 54
“Η πρόσβαση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση: συστημικοί περιορισμοί και μορφωτικές στρατηγικές”
Αθανάσιος Γκότοβος
Σελίδες 17 – 33
Ειδικό θεματικό τεύχος: Bασική κατάρτιση και επιμόρφωση των εκπαιδευτικών
“Η εκπαίδευση των υποψήφιων εκπαιδευτικών: παράμετροι αιχμής για την εκπαιδευτική πολιτική”
Ζωή Παπαναούμ
Σελίδες 16 – 28
“Η παιδαγωγική και επαγγελματική προετοιμασία του εκπαιδευτικού σε αναθεώρηση. Κριτική και συγκριτική αποτίμηση αντιλήψεων, τάσεων και προοπτικών”
Δημήτρης Ματθαίου
Σελίδες 29 – 36
“Βασική εκπαίδευση και επιμόρφωση εκπαιδευτικών: Κρίσιμα «επεισόδια» και εύλογα ερωτήματα”
Γιώργος Μαυρογιώργος
Σελίδες 37 – 54
“Συζητώντας για το παρελθόν, το παρόν και το μέλλον της επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών των δύο σχολικών βαθμίδων στη χώρα μας”
Δημήτρης Χατζηδήμου
Σελίδες 55 – 71
“Κατάρτιση και επιμόρφωση εκπαιδευτικών για την ελληνόγλωσση εκπαίδευση στη διασπορά”
Κυριακή Πετράκη, Μιχάλης Δαμανάκης
Σελίδες 72- 88
“Βασική εκπαίδευση και επιμόρφωση στις Επιστήμες της Αγωγής των εκπαιδευτικών των “Θετικών” Επιστημών: ανορθολογικοί άνεμοι, επιστημολογικές θύελλες”
Κώστας Ραβάνης
Σελίδες 89 – 102
“Προετοιμάζοντας εκπαιδευτικούς Αγγλικής για τις προκλήσεις του 21ου αιώνα: Το αναμορφωμένο πρόγραμμα αρχικής κατάρτισης και εκπαίδευσης στη διδασκαλία της Αγγλικής του ΕΚΠΑ”
Ευδοκία Καραβά
Σελίδες 103 – 125
“«Μείζον Πρόγραμμα Επιμόρφωσης Εκπαιδευτικών»: Μελέτη Διερεύνησης των επιμορφωτικών αναγκών των εκπαιδευτικών”
Παναγιώτης Αναστασιάδης, Ευαγγελία Καγκά, Διονύσιος Λουκέρης, Παναγιώτης Μαντάς, Πέτρος Τραντάς
Σελίδες 126 – 154
“Επαγγελματισμός και μετάβαση από τη Σχολή Επιστημών Αγωγής στην εργασία στο νηπιαγωγείο: Η περίπτωση της Αγγλίας και της Σκοτίας”
Ευανθία Συνώδη
Σελίδες 155 – 175
Ειδικό θεματικό τεύχος: Συγκριτική Εκπαίδευση, εκπαιδευτική πολιτική και εκπαιδευτικές μεταρρυθμίσεις: Η περίπτωση της Κύπρου
“Μέρος Α: Συγκριτική εκπαίδευση και εκπαιδευτική πολιτική. Μια προβληματική συμβίωση”
Δημήτρης Ματθαίου
Σελίδες 17 -30
“Ancestral voices, policy superglue, and Cassandra: An optimistic note about comparative education”
Robert Cowen
Σελίδες 31 – 45
“Μέρος Β: Εκσυγχρονισμός και συντηρητισμός στην κυπριακή εκπαίδευση: Η Σισύφεια πορεία της εκπαιδευτικής μεταρρύθμισης, 2004-2009”
Ανδρέας Μ. Καζαμίας
Σελίδες 46 -79
“Μέρος Β: Διερεύνηση των προβλημάτων εφαρμογής αλλαγών στην εκπαίδευση: οι αντιδράσεις των βασικών κοινωνικών φορέων στην προσπάθεια για μείζονα εκπαιδευτική μεταρρύθμιση στην Κύπρο (2004-2009) και ο ρόλος τους στην (μη) εφαρμογή της”
Παναγιώτης Περσιάνης
Σελίδες 80- 94
“Μέρος Β: Η εκπαιδευτική μεταρρύθμιση και το αναλυτικό πρόγραμμα: μια κριτική προσέγγιση”
Μαίρη Κουτσελίνη-Ιωαννίδου
Σελίδες 95 – 112
“Μέρος Β: Εκπαιδευτική μεταρρύθμιση στο παράδειγμα Κύπρου και Ελλάδας – ενστάσεις, αντιστάσεις, συγκλίσεις, προοπτικές”
Σήφης Μπουζάκης
Σελίδες 113 -120
“Μέρος Β: Μεταφορά λόγου και δημιουργία προϋποθέσεων για μεταρρύθμιση: η περίπτωση της σχολικής ιστορίας”
Ελευθέριος Κληρίδης
Σελίδες 121 – 144
“Διεθνής εκπαίδευση και νεοφιλελευθερισμός: θεσμοί, πολιτικές, σχέσεις εξουσίας”
Σταύρος Μούτσιος
Σελίδες 13 -36
“Η κατάρτιση των διευθυντών σχολικών μονάδων: παγκόσμιες τάσεις και ελληνική πραγματικότητα”
Μαρία Παπαϊωάννου
Σελίδες 55 -80
“Η κατάρτιση των καθηγητών Μαθηματικών, Φυσικής και Χημείας στη Φινλανδία: Υποθέσεις πίσω από τα προγράμματα προετοιμασίας τους”
Jari Lavonen
Σελίδες 80 -103
Κατέβασε το τεύχος
“Μαθητές με μεταναστευτικό υπόβαθρο στις έρευνες του PISA: Ενδείξεις για τους παράγοντες που ευνοούν τις σχολικές τους επιδόσεις”
Χρήστος Γκόβαρης & Σταυρούλα Καλδή
Σελίδες 15 – 32
“Diversity acceptance among Greek primary school students”
Αμαλία Χατζηνικολάου
Σελίδες 33 – 47
“Πολυπολιτισμική Πραγματικότητα και Διαπολιτισμικές Προθέσεις στην Ελλάδα. Επιστημονικός λόγος και Εκπαιδευτική Πολιτική”
Παναγιώτης Μανιάτης
Σελίδες 48 – 75
“Πολιτικές αξιολόγησης / διασφάλισης της ποιότητας στην ανώτατη εκπαίδευση στην Ευρώπη και στην Ελλάδα”
Ελένη Πρόκου
Σελίδες 76 – 106
“Κοινωνική προέλευση, επιστημονικός κλάδος σπουδών και απορρόφηση των πτυχιούχων πανεπιστημίου στην ελληνική αγορά εργασίας”
Μαρία Καραμεσίνη
Σελίδες 107 – 128
“Το δικαιωμα στην εκπαιδευση και οι ισες εκπαιδευτικες ευκαιριες. Ιδεολογικές προσεγγίσεις και εννοιολογικές διασαφηνίσεις”
Κώστας Φασούλης
Σελίδες 129 – 153
“Physics Teacher Education Programme in Finland: teacher knowledge as an analytical approach”
Heidi Krzywacki-Vainio, Jari Lavonen
Σελίδες 153 – 175
“Η εξέλιξη του μαθήματος της Φιλοσοφίας και η σημερινή του θέση στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση του δυτικοευρωπαϊκού χώρου”
Δημήτρης Κυρίτσης
Σελίδες 176 – 199
“Portfolio του εκπαιδευτικού: Μία εναλλακτική μορφή αξιολόγησης και ένα μέσο επαγγελματικής ανάπτυξης.”
Χρίστος Δούκας, Αριάδνη Αναστασοπούλου, Χαρίκλεια Χαλά
Σελίδες 200 – 219
“Όταν οι ανάγκες των καιρών συνάντησαν τις ανάγκες των ανθρώπων … Ένα αισιόδοξο εκπαιδευτικό πείραμα”
Άβα Χαλκιαδάκη
Σελίδες 220 – 239
“Σχολικά Εγχειρίδια και Πρόγραμμα Σπουδών. ‘Αλλαγή παραδείγματος’ στις πολιτικές της γνώσης στην ελληνική Πρωτοβάθμια εκπαίδευση (1997-2007)”
Γιώργος Φλουρής – Γιώργος Πασιάς
Σελίδες
“Το σχολικό βιβλίο στην Ελλάδα και οι «πολιτικές των άκρων»”
Δημήτρης Χαραλάμπους
Σελίδες
“Κριτικές μεθοδολογικές προσεγγίσεις στην έρευνα του περιεχομένου των σχολικών βιβλίων: θεωρητικές παραδοχές και «παραδείγματα» ανάλυσης”
Κυριάκος Μπονίδης
Σελίδες
“Κριτική Ανάλυση της Διδακτικής και Μαθησιακής Λειτουργίας των Διδακτικών Εγχειριδίων”
Ηλίας Γ. Ματσαγγούρας
Σελίδες
“Η εικόνα ως μέσο διδασκαλίας και αξιολόγησης του μαθητή: το παράδειγμα του σχολικού εγχειριδίου Ιστορίας της Δ΄ Δημοτικού”
Ιωάννης Ε. Βρεττός & Ελισάβετ Δ. Λαζαράκου
Σελίδες
“Το «νέο» στα νέα σχολικά εγχειρίδια”
Αχιλλέας Καψάλης
Σελίδες
“Ο θεσμός της οικογένειας στα νέα σχολικά βιβλία της Γλώσσας και του Ανθολογίου του Δημοτικού Σχολείου»”
Θωμάς Μπαμπάλης – Μαρίνα Βλαχαντώνη
Σελίδες
“Η εμπειρική διερεύνηση της βίας στο σχολικό χώρο: Ουσιαστικά ζητήματα και μεθοδολογικοί προβληματισμοί”
Ιωάννα Τσίγκανου
Σελίδες 11 – 22
“Βία στο σχολείο. Ευρωπαϊκές Πρωτοβουλίες και Παρεμβάσεις”
Βάσω Αρτινοπούλου
Σελίδες 23 – 34
“(Ενδο)σχολική βία: Χωρίς όρια και χωρίς ορίζοντα;”
Γιάννης Πανούσης
Σελίδες 35 – 46
“Η «κρίση της δημοκρατίας», η εκπαιδευτική πολιτική στην Ευρώπη και η αγωγή του πολίτη”
Σταύρος Μούτσιος
Σελίδες 47 – 69
“Makiguchi and Gandhi: Some Comparative Issues for Secular, Sacred and Political Education.”
Jagdish S. Gundara and Namrata Sharma
Σελίδες 70 – 96
Κατέβασε το τεύχος
“Η αλλαγή του αξιακού και γνωστικού πεδίου στο χώρο της εκπαίδευσης”
Μενέλαος Γκίβαλος
Σελίδες 11 – 34
“Κοινωνικός έλεγχος, σχέσεις εξουσίας και πολιτισμική οικείωση στον εκπαιδευτικό θεσμό”
Γίτσα Κοντογιαννοπούλου-Πολυδωρίδη
Σελίδες 35 – 58
“«Τάσεις» στη διαμόρφωση του ευρωπαϊκού χώρου εκπαίδευσης. η μεταλλαγή ενός εργαλείου ανάλυσης σε μέσο χειραγώγησης εκπαιδευτικής πολιτικής”
Δημήτρης Ματθαίου
Σελίδες 59 -70
“Education for and beyond the Knowledge Society: A Critical Analysis of the European Discourse on Education”
Andreas Kazamias – Yiannis Roussakis
Σελίδες 71 -91
“Μειονοτική εκπαίδευση και ευρωπαϊκό πλαίσιο. Κριτική του εκπαιδευτικού προγράμματος του μειονοτικού εθνικισμού και του εκπαιδευτικού κατευνασμού”
Αθανάσιος Ε. Γκότοβος
Σελίδες 13 – 56
“Εκπαιδευτικές Ανισότητες και Κοινωνικό Περιθώριο”
Παναγιώτης Παπακωνσταντίνου
Σελίδες 57 – 78
“Ετερότητα και Διαπολιτισμική Εκπαίδευση μέσα από το πρίσμα της Κριτικής Θεωρίας: το Σχολείο της Ένταξης”
Γιώργος Νικολάου
Σελίδες 79 – 106
“Κατανοώντας τις δυσκολίες υλοποίησης των διεθνών αποφάσεων για την προστασία των πολιτισμικών διαφορών: θεωρητικά διλήμματα και πολιτικά διακυβεύματα”
Γιώργος Σταμέλος
Σελίδες 107 – 130
“Η πολυπολιτισμικότητα πέρα από την ανεκτικότητα”
Donaldo Macedo
Σελίδες 130 – 157
“Μπορούμε να αντλήσουμε πρακτικής χρησιμότητας γνώσεις από τη μελέτη των ξένων εκπαιδευτικών συστημάτων;» Η Φινλανδία και το μοντέλο της PISA”
Reijo Raivola
Σελίδες 11 – 23
“Συγκριτικό Επιχείρημα και Εκπαιδευτική Πολιτική στην Ελλάδα του σήμερα. Η περίπτωση του «Φινλανδικού Μοντέλου»”
Δημήτρης Ματθαίου
Σελίδες 24 – 32
“Πρόγραμμα PISA: Αποτίμηση και Προκλήσεις”
Βασίλης Κουλαϊδής, Νίκος Παπαδάκης & Κώστας Δημόπουλος
Σελίδες 33 – 57
“Το «Φινλανδικό Μοντέλο» ως Μεταρρυθμιστική Πρόταση για την Ελληνική Εκπαίδευση – Μια Αιρετική Αφήγηση”
Ανδρέας Καζαμίας
Σελίδες 58 – 65
“Πολιτική και Εκπαίδευση: Η διαμόρφωση εκπαιδευτικής πολιτικής στην ανεξάρτητη Κύπρο (1960-2005)”
Παναγιώτης Περσιάνης
Σελίδες 66 – 89
Φάκελοι: Φινλανδική εκπαίδευση – εκπαιδευτική μεταρρύθμιση“Recent Educational Developments in Turkey”
Mustafa Şahin
Σελίδες 90 – 108
Ειδικό θεματικό τεύχος: Αξιολόγηση στη σχολική εκπαίδευση
“Το ζήτημα της αξιολόγησης των εκπαιδευτικών και του εκπαιδευτικού έργου στη μεταπολιτευτική Ελλάδα: επίσημες πολιτικές και συνδικαλιστικές αντιστάσεις”
Δημήτρης Χαραλάμπους-Ιωάννης Γκανάκας
Σελίδες 13 – 41
“H αξιολόγηση του έργου του εκπαιδευτικού”
Παναγιώτης Ξωχέλλης
Σελίδες 42 – 59
“Διδακτικά Εγχειρίδια: Κριτική Αξιολόγηση της Γνωσιακής, Διδακτικής και Μαθησιακής Λειτουργίας τους”
Ηλίας Ματσαγγούρας
Σελίδες 60 – 92
“Αξιολόγηση των Προγραμμάτων Σπουδών”
Γιώργος Φλουρής
Σελίδες 93 – 125
“Discrepancies between intended and achieved effects in school evaluation in international comparative perspective: empirical evidence and recommendations”
Hans-Georg Cotthoff
Σελίδες 126 – 142
Ειδικό θεματικό τεύχος: Ιδιωτικά πανεπιστήμια
“Ο λόγος περί ιδιωτικών πανεπιστημίων. Προπέτασμα της μεταρρυθμιστικής δυσπραγίας στη δημόσια ανώτατη εκπαίδευση;”
Δημήτρης Ματθαίου
Σελίδες 13 – 36
“Τριτοβάθμια ιδιωτική εκπαίδευση ως παράγων ανάπτυξης και ανταγωνισμού”
Δρακούλης Φουντουκάκος
Σελίδες 56 – 69
“Μπορεί και πρέπει το κράτος να διατηρήσει το μονοπώλιο της ανώτατης εκπαίδευσης στην κοινωνία της γνώσης;”
Νικόλαος Τραυλός
Σελίδες 70 – 79
“Ιδιωτικά – μη κρατικά Πανεπιστήμια. Πανάκεια τής Ανώτατης Εκπαίδευσης;”
Γεώργιος Μπαμπινιώτης
Σελίδες 81 – 86
“«Let it Come Down»? Δογματική Αμφισβήτηση και Καταγγελτική Υπεράσπιση του Δημόσιου Πανεπιστημίου από Ομάδες Συμφερόντων”
Κώστας Λάβδας
Σελίδες
“Κερδοσκοπία και άμιλλα”
Γεώργιος Κουμάντος
Σελίδες
“Δημόσιες ετεροτοπίες και μη-δημόσιες ουτοπίες”
Γιάννης Πανούσης
Σελίδες
“H συζήτηση στην Ελλάδα για τα ιδιωτικά και για τα μη-κερδοσκοπικά, μη-κρατικά πανεπιστήμια (εκτός τόπου και χρόνου σε σχέση με τη σύγχρονη ευρωπαϊκή πραγματικότητα ;)”
Διονύσης Κλάδης
Σελίδες
“O σχηματισμός Ιδιωτικού – Δημοσίου στην αμερικανική μεταδευτεροβάθμια εκπαίδευση”
Jason N. Johnson & Clifton F. Conrad
Σελίδες
“O ρόλος των ιδιωτικών πανεπιστημίων στην Τουρκική Ανώτατη Εκπαίδευση στην αρχή του 21ου αιώνα”
İrfan Erdoğan
Σελίδες
“Η «ΑΜΣ» ως πολιτική «εκμάθησης», ως πρακτική «θέασης» και ως τεχνολογία «επιτήρησης». Επίκαιρος λόγος για την επανάκτηση της δημοφιλίας του συγκριτικού χαρακτήρα της εκπαίδευσης στην «Ευρώπη της Γνώσης»”
Γιώργος Πασιάς
Σελίδες 13 – 49
“Η πρόκληση της διαθεματικότητας και η αποτελεσματικότητα της σχολικής πράξης στην Ελλάδα και την Ευρώπη”
Ελένη Καρατζιά- Σταυλιώτη
Σελίδες 50 – 90
“Ανοικτά Πανεπιστήμια και Εξ Αποστάσεως Πανεπιστήμια στην Ευρώπη. Δύο διαφορετικές εκπαιδευτικές θεωρήσεις σε αναζήτηση ταυτότητας”
Αντώνης Λιοναράκης
Σελίδες 91 – 115
“Accountability or Accountancy? Governance and University Evaluation Systems in an Era of Performativity”
Anthony Welch
Σελίδες 116 – 145
“Εκπαιδευτική Πολιτική και Οικονομικός Πραγματισμός: Η Ανώτατη Εκπαίδευση στη Σιγκαπούρη και την Κύπρο. Μια συγκριτική θεώρηση.”
Παναγιώτης Περσιάνης
Σελίδες 9 – 23
“Πολιτικές Ανώτατης Εκπαίδευσης και Εκπαίδευση Ενηλίκων: Η περίπτωση του Βελγίου και της Ιρλανδίας”
Νίκος Παπαδάκης, Mark Murphy & Θεοδώρα Ροζάκη
Σελίδες 24 – 61
“Η ταυτότητα της Ευρωπαϊκής Ένωσης και οι ευρωπαϊκές παιδαγωγικές ταυτότητες.”
Σταύρος Μούτσιος
Σελίδες 62 – 94
“Ευρωπαϊκή Ταυτότητα και Παιδεία του Πολίτη – Η Περίπτωση της Ελλάδας.”
Λουκάς Πετρονικολός
Σελίδες 95 – 126
“Σκέψεις για την έννοια του πολίτη σήμερα από τη σκοπιά της Συγκριτικής Παιδαγωγικής”
Πέλλα Καλογιαννάκη
Σελίδες 127-139
“Γυμνάσιο και Λύκειο στην Ελλάδα: Δεδομένα μιας διαχρονικής έρευνας με επιμέρους συγκριτικές αναφορές κυρίως στο εκπαιδευτικό σύστημα της Γερμανίας”
Παναγιώτης Ξωχέλλης
Σελίδες 9-38
“Το κυπριακό εκπαιδευτικό σύστημα απέναντι στην ευρωπαϊκή πρόκληση”
Σήφης Μπουζάκης
“Other Fields and Ours: Academic Discourse and the Nature of Comparative Education”
Mark Bray
Σελίδες 61-85
“Παγκοσμιοποίηση και Παιδεία στη Νέα Κοσμόπολη Ύβρις παρά Ευλογία; Προβληματισμοί για την Ελλάδα”
Ανδρέας Μ. Καζαμίας
Σελίδες 13-43
“Το Πανεπιστήμιο στην Εποχή της Ύστερης Νεωτερικότητας και η Προσπάθεια Χειραγώγησης της Ιδεολογικής και Θεσμικής Μεταλλαγής”
Δημήτρης Ματθαίου
Σελίδες 43-67
“Η αγωγή του πολίτη στη μεταδιπολική εποχή: προβλήματα παιδαγωγικής αξιοπιστίας”
Αθανάσιος Γκότοβος
Σελίδες 67-129
“Η λογική της σύγκρισης – Σύγκριση ως μέθοδος ή ως βασικός τρόπος σκέψης στον έλεγχο των υποθέσεων;”
Μιχάλης Κελπανίδης
Σελίδες 101-130
“Ακαδημαϊκή και Επαγγελματική Αναγνώριση Τίτλων Σπουδών της Αλλοδαπής: Μια Συγκριτική Ανάλυση”
Γιώργος Ψαχαρόπουλος
Σελίδες 131-160